4 sveikatai naudingos kavos savybės

Ar sveika gerti kavą? Šis klausimas aktualus nuo pat 17 a., kai kava paplito Europoje. Ir iki šiol medikai nepateikia vienareikšmio atsakymo! Kaip ir daugelio kitų produktų, kavos poveikis sveikatai priklauso nuo to, kiek ir kokios kavos vartojame. Šio gėrimo naudingosios savybės atsiskleidžia tuomet, kai jis geriamas saikingai ir ruošiamas iš geros kokybės kavos pupelių. Štai keturios moksliniais tyrimais patvirtintos priežastys kasdien pasimėgauti puodeliu šviežios juodos kavos. 

  1. Puodelis kavos ryte „užkuria“ mūsų kūno metabolizmą, todėl šis gėrimas gali būti naudingas norintiems pagerinti virškinimą ir numesti svorio. Svarbu žinoti, kad kavos negalima gerti sergant kai kuriomis skrandžio ligomis. Tačiau sveikiems žmonėms rytinė kava gali padėti deginti riebalus. Be to kai kuriems kava padeda sumažinti apetitą.
  2. Kava tonizuoja, padeda susitelkti ir pagerina kognityvines funkcijas. Teigiamas kavos poveikis mūsų gebėjimui dirbti su informacija ir mąstyti patvirtintas amerikiečių mokslininkams ištyrus apie pusantro tūkstančio žmonių. Moterims šis poveikis buvo stipresnis, nei vyrams, o kavos mėgėjos pasižymėjo geresnėmis kognityvinėmis funkcijomis net senyvame amžiuje. Be to pastebėta, jog kava moterims gali efektyviai pagerinti nuotaika ir net yra susijusi su mažesne depresijos rizika.
  3. Kava gali padėti apsisaugoti nuo cukrinio debeto. Harvardo universiteto mokslininkai nustatė, jog kavą geriantys žmonės turi mažesnę tikimybę susirgti šia liga. Gali būti, jog su tuo susijęs sužadinantis kofeino poveikis metabolizmui.
  4. Kava turi priešvėžinių savybių ir gali būti naudinga kepenims. Tyrimai rodo, jog kavos vartojimas yra susijęs su mažesne melanomos, gimdos, prostatos ir burnos vėžio rizika. 

Prisiminkite, jog sveikatai naudinga tikra kava, o ne iš miltelių paruoštas kavos gėrimas su daugybe saldiklių ir cheminių priemaišų. Tik iš šviežiai sumaltų ir paskrudintų kavos pupelių paruošite vertingą tonizuojantį ir gardų gėrimą. Nesaldinkite kavos cukrumi, sirupais, riebia grietinėle ir ji taps dar naudingesnė. 




Informacijos šaltiniai: 

https://academic.oup.com/aje/article/156/9/842/256007

https://www.hsph.harvard.edu/news/press-releases/increasing-daily-coffee-intake-may-reduce-type-2-diabetes-risk/;

https://www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/coffee-depression-women-ascherio-lucas/;

https://www.wcrf.org/sites/default/files/Liver-Cancer-2015-Report.pdf;

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/7369170/;

https://www.webmd.com/cancer/news/20140409/study-links-coffee-to-lower-liver-cancer-risk#1

Informuojame, kad šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau.